Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała PTU Intercor do budowy obwodnicy Kostrzyna nad Odrą. Jeśli nie będzie odwołań, zostanie podpisana umowa z tym wykonawcą.
Do wyboru zamawiający miał 10 ofert. Propozycja uznana za najkorzystniejszą ma najniższą cenę i jest jedyną, która zmieściła się w budżecie inwestora. Wartość oferty to 285,4 mln zł, podczas gdy GDDKiA była przygotowana na wydanie kwoty 301 mln zł.
Obwodnica, której dotyczy przetarg, będzie budowana w ciągu drogi krajowej nr 31. Wykonawca zrealizuje ją w trybie zaprojektuj i wybuduj – najpierw przygotowuje projekt i uzyska decyzję ZRID, a następnie wykona roboty budowlane.
Długość obwodnicy Kostrzyna nad Odrą to 9,2 km. Droga ma ominąć miasto nowym śladem od strony północno-zachodniej.
Wyświetl większą mapę
Początek obwodnicy to okolice Fortu Sarbinowo, skąd przez ok. 2,5 km droga zostanie poprowadzona przez tereny leśne w kierunku północnego zachodu do skrzyżowania z linią nr 273. Dalej droga omijając Osiedle Drzewice pobiegnie na zachód przez nieużytki rolne w stronę II obszaru Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Trasa zostanie przeprowadzona nad Odrą i terenami zalewowymi (powstaną most i estakada), a także nad linią kolejową nr 203. W rejonie Starego Miasta zostanie włączona do DK-22 i DK-31.
Do wybudowania w ramach kontraktu będą cztery ronda, dwa wiadukty nad liniami kolejowymi i trzy obiekty nad drogami. Powstanie most na Warcie, który wraz z estakadą nad terenami zalewowymi będzie miał 1 km długości.
Droga powinna być gotowa w 2029 r.